Interakció

  • Abrakadabra777: MAGYARUL: KAPITÁLIS AGYMOSÁS!!! "Mój píár menedzser Kárl Márksz" www.youtube.com/watch?v=sdKeWbpg5... (2020.06.04. 14:10) Zene a politikában: Kápitál
  • Abrakadabra777: @tajhamér: 12 éve lassan, hogy feltettél coolságból 1 ostoba kérdést miszerint: "micsináljon a pén... (2020.06.04. 14:07) A csapda
  • Abrakadabra777: ORBÁN KILAKOLTATOTT ORSZÁGA⚠️⚠️⚠️ (2019.09.07. 15:28) Kanada?
  • gusoline: Juuuj ! Szoval kotekedunk a tusnadiakkal... :)) (2010.03.28. 12:44) hápci
  • Kinga33: Sziasztok, dolgoztam egy rövid ideig a sepsiszentgyörgyi Trident Hypermarketben. Ne tudjátok meg m... (2009.10.15. 21:22) Fogyasztóvédelem: mitől véd?
  • luigi61: Egyetértek, és én sem támogatom az ilyen nyomulós módszert! Üdvözlette, Lajos ( www.mynoni.net ) (2009.05.05. 10:36) Lakatosné Magdi Bivalyb***nádról
  • anoraknophobia: ez jobb mint az enyem...hiaba na :) (2009.03.16. 17:31) Márciusi főfedők a Nyergestetőn
  • Brátiszlává: sólyom kolléga ne mit mond www.figyelo.ro/hogy-is-van-ez-/nonap-minek-nevezzelek.html (2009.03.09. 11:55) Mikor becsajozik a rendszer
  • Brátiszlává: kedves abigél, a színfalak mögött majd jól megtéplek :D amúgy meg lepereg rólam, mint zsíros hajró... (2009.03.05. 21:06) Valamirevaló-e a kritika?
  • Brátiszlává: ú ez kva jó :) (2009.01.05. 21:39) Golánok a téren
  • Brátiszlává: igazán hízelgő :) (2008.12.20. 13:53) Milyen jó, hogy van blogom
  • melany: Thank you for the music (2008.11.29. 19:56) Drága naplóm
  • Brátiszlává: :))) ólrájt ólrájt :) (2008.11.07. 19:23) Jelentés a Time Squerről
  • Brátiszlává: www.youtube.com/watch?v=Kf17nKtllWM#t=1m30s (2008.10.30. 08:34) Óváció
  • PÁLOS-TREND****777: DEMOKRATIKUS CHARTHATALOMMAL a MAGYAR NEMZET ELLEN! Áldás és béke mindannyijónkra. Újrafújták a ... (2008.09.19. 10:41) Szabados sajtó

Politikai

A gazdasági determinizmus Szküllája és a politikai kronologizmusok Kharübdisze között

Címkék

Búcsúznak a románok

2008.03.05. 19:26 | Brátiszlává | 94 komment

Címkék: politikai alkalmi


Hát tessék csak csapkodni a térdeket a röhögéstől. A helyzet a következő: gyünnek hazafelé a románok Magyarországról (erdélyi magyarok vagy mi). Erre a magyar sajtó politikai éllel beparázik, hogy jézusmária!, mi folyik ebben az országban ha már ezek is elmennek. Így történhetett, hogy a Magyar Hírlap keresett magának egy monológizáló, sztereotip erdélyit: "Ferenc sok éve él nálunk. Dolgos ember, megbecsült ezermester" és nem szeret támaszkodni szerszámja nyelére sem. A sajtószerv szerint Ferenc épp "most búcsúzik" (otthon majd Csíksomlyón). És naná, a fődi beléjenyilatkozik a nyilvánosságba, hányja kifele a kisebbségi érzés hígította, de magyaros ízekkel dúsult epét.

"Szóval mi megyünk, szervusztok! Otthon is keresünk már annyit, mint itt, és ott legalább senki se néz bennünket románnak. (...) Szervusztok, magyarok, megyünk haza! "
Szóval Feri..
Hááá gyere bazzeeeeg!

Nem akarom lelőni a poént, érdemes elolvasni, hogyan gondolkoznak ezek az emberek. Miképp építik fel kis világukat: Ferenc a fejében azzal hogy hazaköltözik Romániába bosszút áll december ötön és az anyakönyvikonaton egyaránt. Ha magyarként románnak lenni nehéz volt, kiváncsi vagyok fog-e menni románként magyarnak lenni, újra.. Megér az egész "riport" egy egézséges klikket.

Update: :))

A bejegyzés trackback címe:

https://napersze.blog.hu/api/trackback/id/tr41367216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cs 2008.03.05. 21:00:04

A "trend" nem igaz. De a magyarok mindig is hajlamosak voltak sajnáltatni magukat. Sajnáljuk együtt: szegény magyarok! Szegény Ferenc!

levente 2008.03.05. 21:00:18

ezért a hozzáállásért megy ferenc haza...megyek én is,,,,

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.05. 21:14:35

nagyon nagy sötétség uralkodik a fejekben, de a nagyobb baj az, hogy a szivekben is...

kedves blogszerző, ha megengedsz egy témába vágó linket:
fika.blog.hu/2008/03/05/magyar_vagy_roman

Egy kolozsvári ismerősöm nemrég költözött vissza Kolozsvárra. Tizenegynéhány évet élt itt, épitészmérnök. Ő nem bosszúból ment, hanem szimplán azért, mert a kolozsvári épitészcég pontosan háromszor annyi fizetést ajánlott neki, mint a budapesti. Ez áll a dolgok mögött és nem holmi bosszú.

cso zsi 2008.03.05. 21:17:40

Kanadába is mennek egyesek, de odakint azt fogják róluk tartani, hogy magyarok.

Ha majd egyszer itt is emberi jövedelmek lesznek, amit nem törnek le a határontúliak, akkor majd visszajön(né)nek megint.
Ezek is, azok is.

GIjoe 2008.03.05. 21:20:31

nagyon nagy sötétség uralkodik a fejekben, de a nagyobb baj az, hogy a szivekben is...

ez sajnos igy van...elszomorito ilyesmit latni....

Kelemen M 2008.03.05. 21:24:13

Brátiszlává, nem vagy te véletlen kettős állampolgár?

neumarkter 2008.03.05. 21:48:06

hehe bratyislava, savanyu a szölö mi? mivel te se vagy magyar jolesik provokalni igaz-e?
bezzeg külfüldön a magadfajtak behuzzak fülüket-farkukat es hagyjak hogy egy darab csontert lehugyozzak oket nem igaz?

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.05. 21:50:30

noigen azok a szivek...

Bozgor 2008.03.05. 21:51:24

Valaki keresett?

xterx 2008.03.05. 21:53:26

A cikk végén (MH): "lejegyezte XY".
XY egy stiliszta, aki egy kis transzilvánizmussal keverve megírta népszavazási véleményét.
Ami Erdély növekvő vonzerejét illeti: ha van ilyen, én annak egyszerűen nagyon örülök.

Pandamaci 2008.03.05. 22:03:32

cs, a trend igenis igaz. Az erdélyi magyarok (vagy ahogy ti mondjátok, románok) mennek haza, elegük volt Magyarisztánból. Ha nem is keresnek Romániában ugyanennyit, legalább otthon vannak. És hidd el, jobb magyarnak lenni Romániában, mint románnak Magyarországon.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.03.05. 22:13:35

Konkrétan én is tudok két családról, amely Szatmár megyébe költözött vissza a tavaly.
Őszintén mondom: ha telkem, házam lett volna, lenne Erdélyben, én is hazaköltöznék, de sajnos nincs, és itt sem sikerült igazából meggazdagodni. Ez egy ilyen szitu. Azok jártak jól, anno, mármint anyagilag, akik meg sem álltak nagyobb lehetőségeket nyújtó országoknál: USA, Ausztrália, Németo., Svédo., stb.
Én, és még sokan mások, akik azt reméltük, hogy itt, Magyarországon a magyarságtudatot meg lehet élni normálisan, azok nagyot csalódtak. Én mindenesetre, nem tervezek menni sehová, nekem jó már itt, legalább bosszantom a nemzetelleneseket.

opi 2008.03.05. 22:15:53

én is ismerek 2 székelyt, akik hazamentek Erdélybe. de geci patkány alak vagy te bratiszlava. miért utálják az ilyen alakokat, nem is értem... mások életén gúnyolódni, ez olyan liberális menőségtől van?

dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.03.05. 22:22:10

Hát kedves Pozsony, úgy tűnik, nem nagy erősséged a differenciált gondolkodás ... de a tutit azért te is szereted megmondani. Ha nem jöttél volna rá, a MH-s írás egy újságíró által stilizált monológ, sőt az is lehet, hogy több ember véleményét rakta össze. Szorult belé jó adag frusztráció, az biztos. De ha itt élsz Mo-n, te is simán átélheted, hogyan nyomul mindenen és mindenkin átgázolva az emberek jó nagy része, mennyire csak a saját (anyagi) érvényesülését tartják szem előtt. Szerintem leginkább erről szól az írás, és nem is téved sokat.

opi 2008.03.05. 22:22:15

bár abban igazad van, hogy románozott itt eleget kádár népe. nagyon szar ügy ez.

Vel 2008.03.05. 22:23:27

Tudod kit románozz le te köcsög paraszt? Azt a szőrös lyukat, édesanyád lábai között.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.03.05. 22:28:05

Egyébként nem csodálkozom Ferencen.
Nekem például a honosítással járó költségek kb. negyedmillió forintot tettek ki, akkor, a 90-es évek közepe-vége felé.
Ez a pénz az ilyen - jól mondta egy előző hozzászóló - Brátiszlava-típusú fekete lyukak zsebébe vándorolt (segély, páááááályázati píz stb.) formájában.
Adja Isten, hogy költsék orvosra végül.

Román 2008.03.05. 22:34:55

Azért az mond valamit, hogy az Index szerint ez a bejegyzés bekerülhet a legjobb blogok-válogatásba. Semmi eredetiség, csak annyi., hogy jééé mit ír a Magyar Hírlap... Jesus fucking Christ...

zsotti 2008.03.05. 22:45:47

Én egy Apácai kőművest csábítottam át családostul magyarországra 3 éve.
Most indulnak vissza, mert Erdélyben nagyobb fizetést ajánlottak neki és rendesen bejelentve az egészet.

De hát feri megmondta.
Ezért vagyok én is a föld másik oldalán.

zsotti 2008.03.05. 22:55:02

Elolvastam a cikket is. Szerintem korrekt.

Ez van. Jelenleg Brátiszlává-ék vannak hatalmon. Csak magyarország képes leszarni a saját népét ebben a régióban, de lehet hogy a világban is unikum vagyunk.

zsotti 2008.03.05. 22:57:33

Brátiszlává - szerintem te egy tahó vagy.

hunkor 2008.03.05. 22:58:25

Szerencsétlen Erdélyiek nem tudták, hogy pesten nem magyarok az urak hanem a zs...ok
Ő szokásuk az intelektuális fölényeskedés. Ennyi.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.03.05. 23:01:22

Anyád. Hát igen ez fura, hogy egy ilyen bekerült a legjobb blogok közé.
Nem azért de én, amint lediplomáztam (épitőmérnök) szintén ki akarok menni Erdélybe dolgozni. Részint azért, mert a kint keresett pénzből ugyanazt az életszinvonalat fenn lehet tartani, mint itthon, részint mert kint az ember szeret magyarnak lenni. Nem verni rá magát, az más. Minden valószinűséggel sosem jártál kint, de én személy szerint az itthoni magyar-magyar viselkedés kurva nagy lépcsőt ugrana, ha csak megközelitené az általad román-magyarnak titulált szintet.
Amúgy értelmesen szoktam társalogni, de utószónak tényleg csak annyit, hogy: anyád!

Egry G. 2008.03.05. 23:02:59

Azért nem csak két söröm lenne arra, hogy ugyanez a Nyíri János hasonló lelkesedéssel írna riportot arról, hogy (ezúttal mondjuk) Árpád rettentő román elnyomás alatt senyved és ha nem lesz rögtön autonómia, akkor itt a nemzethalál, de persze a kommunista budapesti korámyány titokban éppen ezt akarja, és azért nem hozta már el díszcsomagolásban az autonómiát.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.05. 23:10:18

Brátiszlává:
Márpedig ez van. Magyarország gazdaságilag vergődik, Románia hasít. Ha ehhez még hozzávesszük a mostani kormány határontúli-ellenes, aljas uszítását a 2004. december 5-ei népszavazás előtt... Érthető, ha visszatérnek az erdélyi magyarok a szülőföldjükre. Ami egyébként önmagában nem feltétlenül rossz, mindenkinek a legjobb, ha a szülőföldjén boldogul - de végtelenül szomorú, hogy Magyarország nagytehetségű kormányunknak hála elvesztette térségi vezető szerepét, vonzerejét. Pedig meg lett volna a lehetőség, hogy a Kárpát-medence teljesen magyar gazdasági érdekszférává váljon, de Gyurcsányék inkább a 13. havi nyugdíjba tolták az erőforrásokat. Persze a helyzet messze nem reménytelen.

csubus 2008.03.05. 23:15:55

Mégis ki a faszom akadályoz meg abban bárkit, hogy ide oda vagy mittoménhova költözzön?
Ugyanannyi meg dupla meg triplaannyi a fizetés Erdélyben? Ki veszi be ezt hülyeséget? Az 1 főre eső román GDP feleannyi kb mint a magyar. Már hogy a kurva életbe bírna el egy ilyen gazdaság magyarnál magasabb béreket? Kapitalizmusban sehogy, elmondom. Az lehet, hogy 1-2 szakmát az átlagosnál jobban fizetnek, de ettől még nem lesz ott kánaán egyik napról a másikra.

Szatmari 2008.03.05. 23:17:15

Francba, elment Pestre egy rakas haverom (magyarok), mer' aszittek hogy ott jobb lessz, most meg nekem (romannak) dolgoznak neten hogy eltuddjak magukat tartani ott es szegyelnek visszajonni egy szal gatyaban.

aconitum 2008.03.05. 23:38:05

Szegény Pozsony! De rosszuk érezjheted magad a bőrödben, ha ilyeneket írogatsz. Általában az gyalázza a többi embert, aki magával nincs rendben... Mások sorsán viccelődni dicső dolog.
Sokan azért érezzük magunkat rosszul Magyarországn, mert sok emberben annyira kevés az empátia, mint Pozsonyban... De van aki nem tud innen hová hazamenni. Az kénytelen eltűrni ezt a lelketlen gúnyolódást, élcelődést...
De komolyan, miért jó a másik embert ok nélkül. csak a poén, a hecc kedvéért megsérteni?

nevergone 2008.03.05. 23:45:11

Én csak ennyit mutatnék:

index.hu/gazdasag/magyar/maro071026/
index.hu/gazdasag/magyar/magyr071019/

Aztán elgondolkozhat a bejegyzés írója, akinek a stílusa kritikán aluli.

Matrai Gergely 2008.03.05. 23:50:55

Eddig ezen az oldalon egyutt voltak bal es jobboldali olvasok (lasd proba-nepszavazas!) Kis hazankban az a legnagyobb baj, hogy bal es jobboldaliak nem jarnak ossze, a frontok megmerevedtek, az emberek mas sajtot olvasnak es mas tenyeknek hisznek. Ezen a szomoru tenyen utott egy kis rest az Index, itt jobb es baloldaliak egyutt voltunk, egyutt gondolkozhattunk es legalabb a tenyekben megtalalhattuk a kozos nevezot. Ez a szerencsetlen barom bratislava ezt rombolja, nem tudom, hogyan kaphatott ezen az oldalon megjelenesi lehetoseget.

leon 2008.03.05. 23:56:30

Én csak annyit szeretnék mondani, hogy az éjjel a románok ellopták a lovainkat...

Bratyiszlava, te meg egy igazi geci féreg vagy, rohadj meg szép csendben! Ilyen szarral Index címlapra kerülni bazmeg...

zsotti 2008.03.06. 00:09:18

csubus
Meg fogsz lepődni, a fizetések tényleg magasabbak. Lehet hogy az elvonás miatt. Egy diplomata ismerős Bukarestben keresett erdélyi bejárónőt (heti 30 óra) és nem talált havi 600EUR alatt.
Annyiért pesten nagy lenne a tolongás.
A feleségem egyetemi tanárként nem keresett annyit.

kenyszerjogasz 2008.03.06. 00:21:50

az alap cikk sem kicsit visszás (feri eljött magyarnak lenni, de mégis visszamegy, mert ott többet fizetnek), amiből a blogposztnak sikerült igazán ocsmány eredményt levezetni.

részemről évek óta egyre erősebb kedvet érzek arra, hogy mo.-i magyarként húzzak csallóközbe vagy erdélybe lakni (hazára lelni). ott valahogy több értelmét látnám homo politicusnak lenni, liberális értékekért (pl autonómia) élni..

skizofrén 2008.03.06. 00:40:09

Aszem én is megyek. Elegem van a "gulyás feudalizmusból". Oszt ha kipusztul végre ez - mutyizus, népnemzeti, ki ha én nem, leszedem a magam sápját, keressünk ismerõst - rendszer akkor hazajövök építkezni a romokra. Ez már rég nem csak a pénzrõl szól.

Eccerű 2008.03.06. 00:51:17

Én meg szívesen satuba fognám az orrát. Mielőtt pofánverem. Tudjuk kiről van szó. Igen, őróla. (Bocsánat a témától való eltévelyedésért. Ezt hozta ki belőlem, miután elolvastam.)

subabubba 2008.03.06. 01:15:05

Fú de undorító ez a cikk. Fogalmam sincs, hogy rakhatták ki a nyitóra az indexen (????).

Nem számítok rá, hogy elgondolkozik az írója, de arra kíváncsi lennék, mitől ilyen a világképe? Ezt sosem értettem. Ott van Spanyolország, és a dél-amerikai országok. Basszus testvéreknek érzik egymást. Te meg itt olyanokat írsz hogy románok (erdélyi magyark vagy mi) lefordítva mexikóiak - latinok vagy mi). Hogy lehet valaki ilyen anyátlan sutyerák? Egyszerűen nem értem. Kiirtották a családodat a II. VH-ban? Marxizmus leninizmusból PHD-ztál, és elakadt a lemez? Vegyes nemzetiségű elvált szülők sarja vagy? Én tényleg nem tudom, megfejteni, de biztos valami személyes tragédia lehet mögötte, amit neked ilyen szánalmas módon sikerült feloldanod csak.

Az meg hogy lépni akarnak az emberek Mo.ról nem véletlen. 11%-os volt Szlovákia növekedése, Mo-é meg 0.8%.

Na, örüljél, meg votl a 15 perc hírneved.

Brátiszlává · http://napersze.blog.hu 2008.03.06. 01:42:55

sziasztok. bocs most értem csak gépközelbe. akkor mielött illetlen módozatban végigsorolnánk a felmenőinket elmondanám mit gondolok, ha ez segít egyáltalán valamin.
1. bár nem tisztségem, mégis engedjétek meg: az index az volt ami és az is marad. nesze tautológia. és baszki ezen is ne herrenjetek össze (amúgy ez hungarikum).
2. szerintem Ferenc keserűsége egy olyan kontextusba került, aminek semmi köze a saját tragédiájához. tessék hazajönni s kész, nem szerencsés mindent nemzeti sérelemmel magyarázni. többet remél azért megy és azért is ment M.o-ra: ebből a számításból. és ha már nemzetelünk kedveseim, le kell nyelni a sérelmeket, márcsak ha akartok 100 múlva is elő, magyar kultúrát a kárpátmedencében.
de persze megértem Frici frusztrációt és tetejébe még örvendek hogy anyagi számításból is vezérelve hazajön.
3. ami Magyarországot illeti lehet parázni, de túlzásba sem kell vinni. szedjétek össze magatokat, Ferenc örömére is :P

zsotti 2008.03.06. 03:09:12

De van köze baszod. Csak te még sohasem érezted ezt. Magyarország teszi bozgorrá az erdélyieket.
A mostani elit pont azon dolgozik, hogy még hamarabb eltűnjön az ország a süllyesztőben.

Tirol 2008.03.06. 04:01:12

Anyád román, te geci köcsög! És nem csak az elmentek (vagy kiutasítottak) jönnek haza, hanem a magyarok is szép számban költöznek Erdélybe. Ez nem Gyurcsány rémtettei miatt van, hanem, mert lejárt az állami szeretetkonyha Mországon.

0xFFFF 2008.03.06. 06:15:17

Kedves Tirol !

A stílusod alapján nem szimplán román vagy, hanem román cigány. Viszon'látás....

hattyú 2008.03.06. 06:26:14

0xFFFF: pont a hozzád hasonlók miatt van kedve az embernek elmenni, de szerencsére jobb rajtad röhögni, már a segged is kilóg a gatyádból, de még mindig az ostobaságod és a mások hibáztatása a legnagyobb büszkeséged. Ennek a blogbejegyzésnek az írója meg egy alulművelt tuskó lehet, szóra sem érdemes.

Nem hinném, hogy "Ferencre" kéne haragudni, hanem inkább el kellene tűnődni azon, hogy milyen is a magyarországi sajtó...talán a Tulkok Gyülekezete jó szó lenne reá, ilyen szövegkörnyezetben tálalni valamit, ilyen hatásvadász és primitív módon nem vall túl sok IQ-ra.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.03.06. 06:36:47


Ez van srácok! Nem hallgatni, népszavazni, ismét!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CDR 2008.03.06. 06:40:14

Végre-valahára valaki kimondta!
Igen.
Amikor itt jól mentek dolgok akkor bezzeg csőstül jöttek, kellet a nagy della,
akkor nagyon magyarok voltak!

Cselo 2008.03.06. 06:40:59

De egy szemét köcsög ez a pozsony! :-( Én született pesti vagyok, 52 éve taposom a flasztert, de most kiköltözök Erdélybe, mert elég volt belőle, hogy a saját hazámban idegenek rabszolgája vagyok. Erdélyben szabadon megélhetem a magyarságomat, míg itt Pesten, ha magyar zászlót merek elővenni, kilövik a szemem, földbe taposnak, börtönbe csuknak! Szó nincs itt pénzről, gazdaságról! Magyarország a multi-kulti, liberálbolsi hatalmak kezébe került, itt magyar embernek nincs jövője. Ezer év után a haza elveszett! Az ilyen mocsok pozsony-félék meg mélységesen szégyellhetik magukat, mert nekik is köszönhető a haza elveszte!

pozsonyi magyar 2008.03.06. 07:02:27

Tapasztalat, hogy a magyarországi jaffás magyarok legalább fele nem tartja magyarnak a határon túlra szakadtakat.
Hogy gyűlölöm, amikor megkérdezik: hogyhogy ilyen jól beszélsz magyarul?
A sok buta, tudatlan jaffás. Szánalmasak vagytok.

trance4ever 2008.03.06. 07:19:38

6 honappal ezelott en is hazatertem Kolozsvarra, miutan 3 evet Magyarhonban toltottem. Csaladom lett, ketszereset keresem meg amit ott kerestem, es ami a legfontosabb itt legalabb otthon erzem magam.

0xFFFF 2008.03.06. 07:23:31

Kedves Hattyú !

Én nem haragszom senkire, menjen haza, isten vele ! Veled is ! :)

tomi 2008.03.06. 07:25:25

Egyre betegebb a magyar társadalom. Agyilag és fizikailag is.

ekeke 2008.03.06. 07:34:36

A bratyiszlava-félék hagyományos magyargyűlöletével kár is foglalkozni.
Háttere , "szdsz-es" motivációja régóta világos.

Csupán annyit lehet és érdemes megjegyezni az erdélyi magyarok utóbbi időben valóban tömegessé vált
tovább- illetve visszavándorlási jelenségének láttán : ez bizony Magyarországon akár az egészségügyi ellátás összeomlásához is vezethet. Ugyanis ez főleg vidéken már eddig is csak az erdélyi magyar orvosok ezerszámra történő bevándorlásának köszönhetően maradt talpon.

L 2008.03.06. 07:42:46

Micsoda egy szemét, provokáló blog!

1. Kedves liberális, MSZP-s emberek! Igen, ezt a fos, szar, (nincsenek is rá szavak) gazdasági teljesítményt a ti kedves libsi-bibsi haverjaitok hozták össze. Ennyihez értenek. Nem a tótok, már a szőröstalpúak is leköröznek minket. Igen, minden építőipari munkás Erdélybe megy, nekem is számtalan ilyen ismerősöm van. Mert itthon -25% az építőipari "növekedés". Értsétek meg már végre, hogy a vezetőitek egy háztartást sem tudnak vezeni, nemhogy egy országot.

2. Bár én (kis)Magyarországon születtem, de én is gondolkodtam már, hogy kiköltözök Székelyföldre, mert ott legalább világos a határ, hogy ki román, meg ki magyar. Itt meg magukat magyarnak hazudó emberek irányítanak a szívük helyén egy nagy sárga csillaggal.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.03.06. 07:43:22


CDR! És most így jobb neked is?
Ha jobb - legalább neked - akkor tényleg megérte.

Arra gondolj, hogy mindenki magából indul ki! :)

bjela szila 2008.03.06. 07:46:05

ne bántsátok egymást ez az egész nem ér annyit . mindenki odamegy , ahol jobban boldogul . a jugó magyarok a nagy jólétben nem voltak ennyire magyarok , így lesz az erdélyiekkel is , ha ott jobbra fordul a dolog . nekem nem fognak hiányozni , lehet mi is tovább állunk , ha így rohad le itt minden . de kikérem tőlük , hogy minket szarozzanak , akiket ahol tudtak pumpoltak , belőlünk éltek ! húzzanak szépen , méltósággal haza . ha szeretik magyarországot mind vigyen egy-egy cigó és zs családot magukkal jobban élni ...

szeloka 2008.03.06. 07:48:55

Szerintem ez teljesen így van ahogy "Ferenc" mondja. Még akkor is, ha ezt egy őshonos magyar újságíró találta ki akkor is.

gumimaci 2008.03.06. 07:52:38

bjela, nagy kocsog vagy te is. Te beszelsz arrol hozzaszolasod elso feleben h ne bantsuk egymast, errefel meg te mocskolodsz es sertegetsz. Hany eves vagy? 5? Vagy csak hianyzik a 6 ev otthonrol?

bjela szila 2008.03.06. 08:00:24

gumimaci , sajnálom , ha indulatot váltottam ki belőled . te is onnan jöttél ? ha nagyon feszült vagy szexelj , megnyugtat . én is így szoktam anyukáddal .

Brátiszlává · http://napersze.blog.hu 2008.03.06. 08:02:53

A székely nagyon összeveszik a feleségével. Olyannyira, hogy a férj elmegy otthonról.
Eltelik egy év, két év, öt év, tíz év, amikor végre újra megjelenik.
Az asszony kérdőre vonja:
- Hol voltál ennyi ideig?
- Kinn.

gumimaci 2008.03.06. 08:10:25

@bjela: Indulatot?? Inkabb hanyingert. Maradj csak azon az alacsony szinten amin vagy, bunkoja. Szanalmas vagy. S meg magyarnak mered nevezni magad... Pfuj!

Condy 2008.03.06. 08:15:41

Remélem az összes visszamegy, ahonnan jött. Nem fognak hiányozni, és csökken a munkanélküliség.

Condy 2008.03.06. 08:19:03

Idejönni "szegény magyarként", felvenni a támogatásokat, kedvezményesen építkezni, ügyeskedni, letörni a fizetéseket, majd mikor elfogy a konc visszamenni nagy fityekkel Ősi román szokás!

Ringlósztár 2008.03.06. 08:25:36

bjela 2008.03.06. 07:46:05

Itt a pont.

Nem a tandíj, vizitdíj vagy kórházi napidíj miatt költözik haza Ferenc (ha egyáltalán létezik), hanem mert otthon többet keres. Mi ebben a probléma és GyF szerepe?
Minden magyar kormány - amelyekre én emlékszem - azt kommunikálta, hogy Trianont ne tegyék azzal az odaszakadt magyarok véglegessé, hogy elhagyják szülőhazájukat, tehát ha Ferenc (NEM Gyurcsány!) visszaköltözik, a magyar politikai "elit" (mindkét oldali) elvárásainak tesz eleget, + még többet is keres.
Tipikus nyertes-nyertes szituáció, miért kell fröcsögni?
Főleg miért kell megvédeni egy bértolnok által a népszavazási kampány egyik részeként meglentetett sci-fi főhősét?

Ringlósztár 2008.03.06. 08:27:30

meglentetett = megjelentetett

Fodor 2008.03.06. 08:31:51

Ma megyek batyamhoz hetvegere, Bpestre, aki maga is ott lopja elolletek a kenyeret, a felesege szult mar 3 magyar gyermeket, rendes adofizeto emberek, na jo, bevallom, estenkent zsido osszeeskuvesekben vesznek reszt, es marcangoljak a magyar allam testet, na szoval ma megyek ki, hat mit is mondjak azok utan amit elolvastam, elment a kedvem az egesztol.......Csak arra kerek mindenkit, az ilyen zsidozo, ciganyozo, szekelyfoldre vagyo, sargacsillagozo jo magyaroktol vedjen meg minket a Joisten. Itt Szekelyfoldon. Es nagyon remelem, hazajon minden olyan rokonom, baratom, aki tudasat, lelket, vegzettseget, nalatok kamatoztatta, a Magyar Allam javara, itthonhagyva maga mogott mindent, hogy ott teljesitse hivatasat. Remelem, mind hazajon az osszes orvos, tanar, infos, (aki a ti gyerekeitek gyogyitja, tanitja), komuves, es nagyon jol megleszunk az ilyen Bjela hozzaszolok nelkul.
Koszonom a turelmet....

canismerga 2008.03.06. 08:38:51

Kb. ennyire futja kedves "magyar" szaktársak. Liberálbolsijaffásszalonzsidózó, tótozó, szőröstalpúzó igen fasza nemzet vagyunk. Fel kellene fogni, hogy Mátyás király óta csak valakinek a seggét nyaltuk, vagy lehetőleg mindig a leendő vesztes fél oldalára álltunk, majd miután beverték az orrunkat kerestünk valakit akire rá lehetett fogni a vereség okát. Ha másra nem, akkor a nyuszira. Mi a faszt ünneplünk pl. márc. 15-én? Azt , hogy akkor is a széthúzás miatt elkentek minket sok-nullra?
Nagypofájú, hőzöngő, magát mindennél és mindenkinél többre tartó piti kis nép vagyunk és ebből a népből vannak a vezéreink is. Inkább azon kellene gondolkodni, hogy legyen újra monarchia és még autonómiát se adjanak hozzá.
Lehet szarozni, mocsok állatnak nevezni engem is, de ilyenek vagyunk, vagytok kedves otthoniak. Én a világ másik felén, ha magyart látok inkább átmegyek az utca túlfelére.
Mellesleg mindenkinek nyitva az ajtó, lehet menni bárhova csak külföldön nagypofával nem fogsz egy ruppót sem keresni.
Feri, meg az újságíró is menjen ahova akar, ti meg baszogassátok egymást szép hazánk legnagyobb terén, vagy az interneten továbbra is altestileg.

ravens01 2008.03.06. 08:38:53

Condy, hol élsz te, a holdon? 8 éve költöztem ide Németországból, jujj, de megszedtem magam támogatásokkal. Ahhoz, hogy a letelepedési engedélyt megkapjam, hadd ne mondjam, milyen szívatásokon kellett átesnem - az anyagi oldaláról nem is beszélve. 3 hónapos kislányomat vérvételre kellett vinni (a béna orvos kezét, lábát, végül a fejét össze-vissza szúrkálta, míg sikerült neki), hogy igazolást kapjon: többek között nem leprás (mert németek azt tömegesen szokták ide behurcolni). Az anyagi ráfordításról, meg a számtalan útról Győrbe, Tatabányára, Pestre, Székesfehérvárra nem is mesélek. Németországban amikor egyszer elköltöztem az ország egyik feléből a másikba, minden papír ügyet egy helyen, egy fél óra alatt el tudtam intézni (+ még egy egyéb ügyet a jogsimmal kapcsolatban). Tbben is kérdezik, mért nem veszem föl a magyar állampolgárságot? Mert az egész szívatást még egyszer végig kellene járnom. Olyan fizetés után, amiből némethonban (két gyerekes családosként) semmi adót nem fizetnék, itt évente több százezret kell leprekálni. De családi kedvezmény, stb. nem jár. Folytassam?
Bratislava pedig már megkapta a magáét - tényleg nyomorék egy jellem...

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.06. 08:42:30

Egyetlen erdélyi magyart (már amennyire a srác magyar, mert a neve alapján nem az :D ) ismerek személyesen.
Érdekes, hogy egyszer sem hallottam, hogy foglalkozna a származásával, azt is csak véletlenül tudom, hogy erdélyi. Viszont dolgozik. És egész jól megél abból, hogy dolgozik. Furcsa, nem?

kisagyszony 2008.03.06. 08:43:11

Én mondjuk a legvégső esetben mennék el másik országba, hogy többet keressek, mert itt, ahol születtem is meg tudom keresni a pénzt, amiből jól megélek. Ui. van tehetségem :)
De menjen mindenki amerre lát :)

profeta 2008.03.06. 08:45:45

Romania most eli meg, amit mi ugy 10 eve. Ott is elszalad majd a hiany, mert nincs ilyen novekedes orokre, mint ami ott van most, meg ott is hulyek a politikusok, meg majd Kina nekik is alabasz. Akkor majd lesz szep ramazuri a szomszedban. Addigra mi kimaszunk a szarbol, mert nincs mast mit tenni itthon, ha nem akarunk csodbe menni. Akkor majd megnezem, hogy a most Romaniaba visszaterok sirva jonnek megint ide, Magyarorszagra kuncsorogni, kissebbsegi mivoltot elohozva.

Es meg mielott elkezdenetek: nem vagyok se szdsz, se mszp, de fidesz szavazo sem. nincs zsido osom, sem roman, sem szlovak, sem szerb.

zenész 2008.03.06. 08:46:45

Aki menni akar menjen a francba. Nem kelleneke nyavajgó faszkalapok, akik a saját nyomorúságukat másokon kérik számon. Ha kevesebbez sírnátok , és nem hallgatnátok másra, itt is jól élhetnétek. Ahogy él is mindenki, aki a saját életét építi. És aki meg erdéjbe látja a jövőt hát menjen. Isten áldja. De ha esetleg nemjön össze, menjen tovább, de ne vissza. Faszkalapok!!

zenész 2008.03.06. 08:47:44

Erdély, BOCSÁNAT!!!!!!!

mendson 2008.03.06. 08:51:42

Minden olyan ország amelynek munkaadói az alacsony munkabérre alapozzák "fejlödésüket" lemarad a tecnikai,technológiai versenyben.Az alacsony munkabér nem teszi rentábilissá az új technológiák bevezetését.Nálunk még sulyosbitotta a helyzetet,hogy a határon tuli munkaeröt nem a vállalkozás bövítése miatt, hanem a munkabérek leszorítása okán vették igénybe.Nos amit ezeknek fizettek (még bizony az itt befutott erdélyi magyar és román vállalkozók is) annál nem nehéz többet fizetni. Most ezek a vállakozások lassan vagy a redönyt huzzák le vagy emelni kezdik a béreket, vegy legalább bejelentik a foglalkoztatjiakt.

ekeke 2008.03.06. 08:58:12

Értem én, meg megértem az indulatokat.Is.
De sajnos az ilyen és ehhez hasonló hangnemü ÁLTALÁNOSITÓ cikkek
(" Szervusztok, magyarok, megyünk haza!")is igazán károsak.
Ugyanis éppen azt erösitik, amire az szdsz-eseknek látszó tárgyak
rá is játszanak: a mesterséges szembenállásra a határon túli és az anyaországi magyarok között.

2004 december 5 valóban a magyar történelem egyik szégyenfoltja marad (örökre).
De ettől még azt sem szabad elfeledni,hogy a népszavazáson végül is az IGEN-ek győztek és "ezek" csupán azt ünnepelhették "győzelemként"hogy lám, nem mentek el elegen szavazni...
És azok közül is, akik akkor kényelemből/félelelemből, lustaságból otthon maradtak, sok százezer/millió? azóta már régesrég megbánta akkori nemcselekedetét..

Őket most egy kalap alá venni és ugyanúgy "büntetni"..legalább olyan káros lenne mint maga a épszavazás.

Pocak 2008.03.06. 09:06:52

Akár hogy is olvassátok ezt a cikket, de a komának teljesen igaza van. Ő nagyobb magyar mint mi és akiben van egy kis magyarség tudat az látja is,mi meg akik csak fájó szemmel nézzük hogy eladják az országot a fejünkfelől a mocskos komcsik háttt csak élősködünk. És nagyon úgy néz ki akinek esze van az elmegy ebből az országból (Köszönjük Fletó). Emberek nyugodtan lehet magatokba nézni hová tartunk, engedjük elmenni a dolgos magyar helyette etetjük a léhűtő ci..nyt. Köszi mindenkinek. Aljön majd még az amiről külföldön cikkeznek hogy Franciaország és a Anglia majd idetelepíti az ő országában az legalja népet. Nem baj lessz is egy szép nagy Uniós Rezervátum :)

cs 2008.03.06. 09:08:52

Remélem, hogy hamarosan jön egy olyan hatalom, amelyik halálra ítéli és kivégzi az ilyen nemzetárulókat, mint amilyen te vagy, kedves Bratiszlava! DÖGÖLJ MEG OTT, AHOL VAGY, ROHADÉK!!!!!
(Az ilyenek faszfejek miatt tartunk, ott, ahol.)

Maja Papaya 2008.03.06. 09:09:10

Én úgy nőttem fel a Székelyföldön, hogy magyarnak lenni nagy szó, tiszteltük a nyelvet, a zászlót, büszkék voltunk a magyarságunkra. Aztán ideköltöztünk Magyarországra, és húsz év után úgy gondolom, hogy a magyarok egy csoportja teljesen leamortizálta a magyarság becsületét. Mostanra már összeszorul a gyomrom, ha magyar zászlót lengetnek - és az még a jobbik eset, ha csak azt -, utálom hallani, hogy a földijeim autonómiáért vicsorognak az EU-ban. Elképesztő, sírnivaló.
Mint a kommentek nagy része is itt. Miért nem lehet békében élni? Ki fenyeget minket? Valami képzeletbeli sárkánnyal küzdünk, de rettenetesen elszántan. És sosem elég jó, ami van, addig kell harcolni, amíg mindent alaposan tönkre nem teszünk.

neumarkter 2008.03.06. 09:16:25

a nacionalizmusnak sehol sincs jovoje -ezt büntetik most nalunk az emberek. A gazdasagi elmozdulasok motivaljak a migraciot is. Bezzeg nyugatrol nemigen jönnek vissza Magyarhonba - inkabb Erdelybe ha nagyon mozdulni akarnak. Normalis ember az örökös csesztetest nehezen toleralja. Foleg akkor ha az adojabol egy feltucat Bratyiszlavat tart el..

zenész 2008.03.06. 09:18:55

cs, téged kellene felkötni és kivégezni, te tahó!!!

Maja Papaya, max igazad van. Nincs itt semmi amitől félni kell. Vagyis van, egy, saját magunk. A nemzeti színű, nagy májer magyarok. Tehetségtelen dilettáns csürhe, akik lusták voltak arra, hogy lépést tartsanak az idővel, és a saját nyomorúságukat másokon akarják megtorolni. Na ezektől kell tartani. Ezek az annyukat is képesek lennének megölni, hogy bizonyítsák a "magyarságukat".


Mindenkit tisztelek aki dolgozik, építi a családja, amaga életét.

ekeke 2008.03.06. 09:22:29

Re:neumarkter "a nacionalizmusnak sehol sincs jovoje -ezt büntetik most nalunk az emberek."


Igen, ezt a jövötlenséget és büntetést látjuk EU-USA szinten legfrissebben Kosovo esetében is..:P

Vpetya 2008.03.06. 09:23:26

Ennyi bunkó kommentelőt !
Nem tetszik ha valakinek van véleménye?
A témáról meg annyit hogy ez természetes dolog ha nő az életszínvonal hazamennek a vendégmunkások, ez mindig is így volt és lesz.
Egyébként azok az (sajnos azt kell mondanom főleg erdély) az emberek akik évek óta feketén, fillérekért dolgoznak itt, ezzel lenyomva a béreket és tönkretéve a szakképzést (nem megy már senki szakmunkásnak) jobb is hogy végre hazamennek, a mi érdekünkbe és azon erdélyiek érdekében akik normálisan akarnak itt dolgozni, letelepedni élni.

zenész 2008.03.06. 09:33:09

"Egyébként azok az (sajnos azt kell mondanom főleg erdély) az emberek akik évek óta feketén, fillérekért dolgoznak itt, ezzel lenyomva a béreket és tönkretéve a szakképzést (nem megy már senki szakmunkásnak) jobb is hogy végre hazamennek, a mi érdekünkbe és azon erdélyiek érdekében akik normálisan akarnak itt dolgozni, letelepedni élni. "

És itt a lényeg!

GaBko 2008.03.06. 09:33:56

Én Magyarországon született Magyar vagyok, mégis inkább költöznék énis erdélybe, mert még igy is több magyar él ott, mint ebben az agymosott országban, szégyen, hogy ilyen véleménye legyen bárkinek is.
Az ilyen embereknek kellene elhagyni az országot, de ne erdélybe menjenek, hanem szibériába.

zenész 2008.03.06. 09:35:39

GaBko, akkor gyerünk!!
Uccu neki, menj, menjetek. Legalább olyanok maradnak,akik szeretnek itt élni, és nem másokban kereseik a hibát.
Gyerünk, menjetek, menjetek!!!!!!!

neumarkter 2008.03.06. 09:36:46

azt viszont tudomasul kell venni hogy van magyar-magyar, erdelyi magyar, felvideki, stb magyar. Nem csak földrajzi hanem mentalitasbeli szempontbol is. Az erdelyi ertekrend emberközelibbnek tünik, az viszont nezopont kerdese hogy kinek mi kell. Ne varja el senki hogy rajongjon az erdelyi a magyarorszagiakert amikor annak idejen Trianonban ennek az orszagnak a vezetoi nyegleskedtek el az orszag 2/3-at, koncul vetve oket az uj orszagok nacionalizmusanak. Most sem mas a helyzet, a jelenlegi magyar politikai partok, legyen az jobb vagy bal csak eszköznek hasznaljak a "masmagyarokat".
Viszont a hazatelepülö Feri koma lehet hogy elete egyik jo dönteset hozta meg.

cs 2008.03.06. 09:36:49

Szegény Pandamaci és a többiek! Meddig fogjátok még sajnáltatni magatokat? Get real. Az lakásépítés igen, jól megy Erdélyben a hatalmas lakáshiány miatt és a rengeteg külföldi vendégmunkás miatt, aki ebbe fekteti a pénzét. Ettől még ugyanolyan xar mint volt. A trend nem igaz!

azta 2008.03.06. 09:40:37

:DDDDD
Cselo 2008.03.06. 06:40:59
:DDDDD
vázz! Te erdélyben is "idegenek rabszolgája" leszel! egyszerűen ez van! nem tudsz vállalkozni, mások döntenek helyetted. kész. ott sem kolbászból van a "flaszter".

aki meg nem érti, hogy a poszt arról szól (igaz - provokálva), hogy Ferencet a megélhetése "űzte ide, aztán vissza és ebből a "konzervatív" sajtó ebből nemzeti ügyet gyárt... szomorú...

viszont! milyen jókat lehet már röhögni rajtatok! meg azokon is, akik a "takaroggyá' vissza Feri, mer' nem böcsülted itt meg magad" stílust képviselik! komolyan: az egyszerűségetek határtalan!!!!!!

kövi sára · http://kovisara.wordpress.com 2008.03.06. 10:14:05

jesszus, mindenkinek merevedési zavara van? tessék dolgozni, nem rinyálni. faszkivan.

kzt 2008.03.06. 10:22:30

Condy: "Idejönni "szegény magyarként", felvenni a támogatásokat, kedvezményesen építkezni, ügyeskedni, letörni a fizetéseket, majd mikor elfogy a konc visszamenni nagy fityekkel Ősi román szokás"
te nem tudod miről beszélsz! miféle támogatáról, ügyeskedésről tudsz?? a magyar állam eddig csak elvett az itt élőktől,- adó formájában, adni nem adot SEMMIT a külhoniaknak.
A hangyák elhagyják tücsökhont, a tücsköknek meg nem marad más, mint hogy egymást egyék, és végül mind megdögöljenek.

melos 2008.03.06. 10:31:58

Vpetya, zenész: Abból amit írsz kitűnik, hogy Magyarországon nagy probléma, ha valaki dolgozik - fény derül arra, hogy ki az aki ingyen él és lopja a napot! Nyomás melozni!

dugo 2008.03.06. 10:54:50

Mindjárt rá kell jönnünk arra is, hogy még az is lehet, hogy nem a románok lopták el a lovainkat, amikor a Kárpát medencébe érkeztünk, hanem addig-addig verekedtünk és csépeltük egymást, amíg valahol ott felejtettük a lovainkat (is)... :( Nade mást is akarok mondani: zeneszoveg.hu/lyrics.php?lc=24582 youtube.com/watch?v=3iz-_soe6QA

melany 2008.03.06. 16:21:03

NE KOLTOZZON IDE SEMMI MAGYAR! ROMAN SE! HAGYATOK MAR BEKEN EZT A MEGTEPASZOTT TUNDERKERTET! kulonben minden alfoldi jol erzi itt magat a hegyekbe (lehet az eppen roman, vagy magyar). De ha ember vagy akkor mindegy, hadd eljunk egyutt.

Brátiszlává · http://napersze.blog.hu 2008.03.07. 11:45:47

igazi aranybányák a kommentek. kösz evribádi :)

Emmet Ray 2008.03.07. 23:32:02

Brátiszlává: tipikus, index címlap szindrómának hívják :D

Kücsük · http://kucsuk.blogspot.com 2008.03.12. 12:59:47

Te P,, milyen jól megcsináltad magadnak a következő szakdoli-témát ;) Kommentezők, identitás és politikai kultúra... hajaj...

sírni kéne, de inkább: =))

Tajhamer · http://tajhamer.blogspot.com 2008.03.18. 17:20:18

Röhögnöm kell...
Nemtom hányan dolgoztatok / próbáltatok élni idegenben huzamosabb ideig... Ha dolgozni méssz, akkor nem a segélyért folyamodsz. Segélyért otthon is lehet sírni.
Székely vagyok, elég sok székely barátom van itt kint (Bpesten), de egyről, azaz EGYRŐL sem tudok, aki segélyből élne!
Ha elhagyod a hazádat, nagyon nagy valószínűséggel a jobb anyagiak miatt hagyod el, nem azért, mert defasza Pest / Bukarest / Pozsony / etc. szennyes levegőjét szí'ni... Ha fordul az anyagi, fordul az útvonal is. Legalábbis legtöbbeknél, ha valami közbe nem jön.
Egyébként ennyi suta balpet sötét kommentelőt egy helyen még nem láttam (tisztelet a kivételnek)...
Szerintem.
süti beállítások módosítása